Opzoek naar het verleden, geconfronteerd met het heden..

12 mei 2013 - Jakarta, Indonesië

Selamat pagi (goedemorgen! - voor degene die het nog niet weten),

Vol goede moed staan we woensdag 8 mei om half 7 's ochtends op met het plan om een dagje naar Bandung te gaan, opzoek naar oma's verleden. Bandung ligt ongeveer - zonder file - 2 uur rijden van Jakarta. Klokslag 7.45 uur zitten we in de auto. De verwachte jakartaanse file was aanwezig, maar dan.... op de snelweg aangekomen: file file en nog eens macet (FILE!) dit duurde voort tot IN Bandung waar het zich vrolijk verder voortzette. Aankomsttijd: 12.15 uur.

Even snel lunchen en om 13.00 uur begon de voorstelling in Pak Udjo. Pak udjo (in 1991 overleden) stichtte een weeshuis en leerde kinderen muziek maken (angklung) en dansen. Deze voorstellingen stelde hij open voor toeristen. Erg bijzonder was dat we in een zaal VOL schoolkinderen (400 guppies) zaten en wij met z'n allen op een angklung hebben gespeeld onder begeleiding van een dirigent, wat nog mooi klonk ook:). Tegen het einde van de voorstelling werd Iris verrast uit het publiek getrokken en op de dansvloer gezet (safrina). Met een podium vol werd er gedanst EN natuurlijk na afloop: foto's :).

Na wat souveniers te hebben ingeslagen zijn wij opzoek gegaan naar het ouderlijk huis van oma. Tevergeefs vonden wij wat anders: macet. Hier besloten wij dan ook de weg terug naar huis te gaan. Verwachte aankomsttijd: geen uitspraak over gedaan. Aankomsttijd Bogor: 22.00 uur. In totaal dus 11 uur in de auto gezeten deze dag.

Donderdag: rustdag en einde dag gegeten in een heel gezellig traditioneel restaurant met "koloniale" bedieding. Vrijdag zijn wij via de bergen naar Sentul paradise gereden, een klein speelpark met waterval (zie foto's). Een echt paradijs was het niet en de weg er naartoe was meer het tegenovergestelde: met handrem stil staan op een steile helling en alsnog wegglijden vanwege de loszittende stenen. Gelukkig was hulp dichtbij te vinden (spelende kinderen van een jaar of 5): terus terus terus (rechtdoor). De helling overleefd en een zakcentje minder (voor alle oh zo hulpvaardige kinderen), zijn wij veilig thuis aangekomen.

Zaterdagochtend zijn de spullen ingepakt en zijn wij vanuit Bogor weer teruggegaan naar Jakarta. Maandag staat de terugreis op het programma. 18.50 uur vertrek vanaf Jakarta Sukarno hatta. Verwachte aankomsttijd schiphol: 6.00 uur, Anybody interesting?;)

Sampai bertemu lagi!

Ondertekend vanuit Jakarta,

O en I

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jetty:
    12 mei 2013
    wat een mooie verhalen hebben jullie geschreven! jammer dat er een eind komt aan dit mooie avontuur van een familiesaga!
    goede reis morgen tot in Holland! groetjes Jetty
  2. Sandra:
    12 mei 2013
    Lieve Inge en Iris (en Paul natuurlijk), net thuisgekomen was ik natuurlijk heel nieuwsgierig naar jullie avonturen. Een avontuur is het wel geworden zo te zien/lezen. Jullie kunnen vast terugkijken op een indrukwekkende,gezellige (en vermoeiende ) reis.
    Heel goede reis naar het koude Nederland.....Leuk om jullie weer te zien.
    Liefs Sandra xx
  3. Marga:
    12 mei 2013
    Helaas komt aan alles een einde, maar jullie komen terug met een boengkoesan (oude spelling) vol herinneringen. Heb een goede terugreis en ik hoor later graag alle verhalen.
    Liefs,
    Marga
  4. I en o:
    13 mei 2013
    Bedankt voor de reacties en leuk dat jullie ons hebben gevolgd! Tuurlijk volgen de verhalen vast nog wel. @ Sandra, tot morgenochtend!
  5. Ed*th Baartmans:
    13 mei 2013
    Lieve i&o
    Ik heb jullie laatste verslag pas vandaag (13-5-13) gelezen....
    Wat gaat de tijd toch snel..jullie zijn dus nu al weer thuis...
    sudah pulang dese...aduh,seh...
    Ik heb genoten van de reisverhalen terima kasih, satu kalih lagi!
    sampai ketemu lagi,salam hangat,Ed*th